Di taja OLEH:

8/26/2010

:: 2 Bulan 3 Minggu 5 Hari ::

Tarikh: 26/08/2010....
ari ni setelah dikira2 yang tinggal hanya 2 bulan 3 minggu dan 5 hari sahaja lagi utk sampai ke hari bahagia kami...ngeeeeeeeeeeee


Niena_Shengal

Tag dari Myra

Salam aii geng..heeee aku dapat tag dari myra...So dengan berbesar ati aku pon mengupdate blog aku ari nih dgn tag dari myra...yeay,,,maceh myra kerana mengupdate kan i punye blog..hehehe



Lima perkara yang anda suka tentang bulan puasa:-
1.Leh mkn mknn yg jarang ader di bulan2 lain :)
2.Leh mkn ramai2 ngn judah masing
3.Lau balik kg mama masak sedap2...
4.Ley beramal lebih lama
5.Leh diet..ekekeke
 
Lima perkara yang best masa bulan puasa:
1. leh bebuke ngn tersayang kat tasek..time ni jer la yg boleh..
2. leh jalan mlm2 ngn kawan2 g shoping..
3. leh blik keje awl
4. leh masak2 ngn kawan2
5. leh beli kuih raye utk mama
 
Lima jenis makanan/minuman yang wajib ada masa berbuka puasa:-
1.Nasi kerabu..:)
2.Air soya
3.roti john
4.Murtabak
5.Nasi ayam
 
Lima cerita best/tak best puasa anda:-
1. Kene bagun sahur...arrrghhhh malas nyer da 2 kali xbgun sahur :)
2. Kalau bagun sahur..sahur ngn kawan2 kul 5 pagi tu tgk muka mamai masing2..hikhik
3. Sahur gn famili....baru 2 kali sahur ngn famili.. :)
4. Lambat sgt nk berbuke pose nih...huhu :(
5. Kalau byk keje sampi xigt da sampi waktu berbuke..huhu :(
 
5 orang kena tag.. 
1. kiki lala
2. Cik areja
3. bulan
4. Datuk K
5. Mama nuwol






Niena_Shengal

8/24/2010

:: Barang Baru ::

Yeayyy..!!!!! 1st Gaji die da masuk... =) die manyak duit...hehehehe.... (Happy coz gaji kerja sendiri..)
perancangan die..nk bg kt parents die..pastu baki byr kete pastu beli brg2 antaran.. Tu ikut planning la...

aleh2 beberapa ari selepas gaji ade lam bank..die wat kptsn...die beli LAPPY...uwaaaaa...sedey tapi suke..lappy digunekan biler die de kt KL ataw die balik kg jer..so makne nyer biler die di Kedah lappy bersame Hakuuuu..!!! yippie..ekekeke *sgt jahat niat aku

korang nk taw brand aper die beli..?? xfemes sgt api spec die sgt besh..die ckp asal lps email cukup la..hikhik so dengan bangga nye..aku memperkenelkan lappy baru kami..(kami ker?? hahahaha)

Spec:
Ultra Slim & Light Elegant Design
Intel SU4100 - Consumer Ultra Low Voltage Processor ( 1.3GHz, 2Mb Cache. 800MHz, 10w )
320Gb HDD, 2Gb RAM
Stylish Chiclet Keyboard
13.3" WXGA LED Screen
Internal 3.5G ( HSDPA / HSUPA ) Module *Optional*
Built-in 1.3 MP Web Camera
3-in-1 Card Reader, Wireless
4x USB 2.0 Connector, 1x VGA Port, 1x HDMI Port
4th USB port in internal concealed space for wireless mouse transmitter / 3.5G broadband modem
6-Cell Li-ion Battery ( extra long battery life )
Windows 7 Starter
Dimension: 327mm x 228.5mm x 27.5~35mm


dan secara automatiknye biler da de lappy..mesti la nak ade BB (Broadband) kan..?? so ktorg p jalan2 kt Giant batu cave..mase tu xniat pon nak beli BB nih.tapi da pk2 balik..dari de lappy tapi BB xde..mcm ne nak buat keje..ye tak?? so dengan pantas kami..pergi membeli..celcom broadband..So hasilnye..
kami da ade lappy n BB..so tu la barang baru kami......

eh..eh..ader tertinggal la pasal info lappy tu..hurrmm rege nyer....nak taw ka..?? heeeee hanya RM1500 ajer... sebab tu kami beli...yeay...

Sekian Terima Kasih..:)



Niena_Shengal

8/23/2010

~ 150 juta -Fynn Jamal ~

pagi td..tgh lepak2 kt FB..tetibe terserempak ngn lagu video nih..cam besh... tapi mmg besh..so aku cpt2 la donlod mp3...

meh cni aku share..korg donlod la yer..:) cni lirik nyer..

untuk kali ke seratus lima puluh juta
mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“hei kenapa kau masih lagi mahu kan dia?
apa kau buta? apa kau pura-pura suka?”

di seratus lima puluh juta kali itu
di depan semua engkau tarik tangan aku
yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu,
sambil ketawa engkau bilang satu persatu:

“dia mungkin bengis seperti singa
tapi dia nangis tonton cerita korea
dia mungkin keras bila bersuara
tapi dia jelas jujur apa adanya--

aku lagi kenal dia”

dah lebih seratus lima puluh juta kali
aku pesan padamu apa yang bakal jadi
"engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
kau sangat manis, aku ini pula dawai besi"

di setiap seratus lima puluh jutanya
aku pun dalam hati semacam tak percaya
"apa kau lihat pada aku, jujurkan saja"
terus kau cubit dagu aku sambil berkata:

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua--

saya kenal sayang saya”

buat apa dicerita bahagia kita rasa
biar tak dipercaya, peduli orang kata
baju ronyok tak apa asal pakai selesa
berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

aku lebih bengis dari sang naga
tapi bisa nangis semata demi senja
suaraku keras tak berbahasa
kerna aku rimas gedik mengada-ngada

aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja boleh rasa

rahsia kita berdua

Jom donlod lagu nih... klik LINK ni utk lagu...dan LINK2 utk video

**video tu aku xsure sape..tapi sgt sempoi.. :)

8/16/2010

Siyes lama xupdate....

hi all..
lame nyer xhupdate....siyes bersawang...uwaaaaaa...
pastu nuff pon ramai yg singgah alamk sori kawan2 sgt kebizian..hukhuk xsempat melawat kawan2 utk klik nuff...waaaa :((

ok2 ari ni aku akan cube sedaya upaya untuk melawat kawan2 yang telah lame aku tiggalkan...uwaaaaa..sori sgt2.. nnt i klik2 nuff n up trafic u olls okeh...:)

byk sgt aku nk citer skng nih..okeh la..1st skali...
meh cni meh...aku nk wish sesuatu..

SELAMAT BERPUASA..!!!!

heeeee...rase nyer xterlambatkan aku wish lam blog nih..?? hihi
pape pon harap korg2 sume akan berpuasa penuh...yeay..!! :)

ok ni hal ke-2..pasal keje aku skng nh..bebaru nih..site ktorg down satu ari..wah abes org gomen komen..tapi alhamdulilah sempat di selesaikan sblm hari esok nyer.. kira ok la tu dari xelok langsg kan..hurrmm
ok2 di pendekkan cerita..pagi2 td aku de bkk satu blog tu..
de la penulis tu ckp pasal company aku nih..die kutuk abes2 la..huhu
sedih aku..ye la..walopon aku xbape suke kije kt cni..
tapi ni la tmpt aku carik rezeki..xpayah la nk kutuk2 kan...biar org atas tu nk buat mcm ne pon...walaupon gaji kami selalu delay..ader tu sampi 2 bln lebih baru dapat..tapi kami tetap syg tmpat kami bekerja..
pada penulis tu xpayah la nk kutuk lebih2..uwaaa :(( (tacing sgt nih)

hmmm...okeh la..aku xreti la nk citer panjang2..
hah nk ke link site tu..ko klik jer la kt link SINI okeh...korng bace..pastu bace la komen2 sekali.... mgkin ader yang pk lain..

ok..daaaaaa

8/02/2010

Lawak Pendek.....

Jom kawan2 kite lepak2 sambil berhibur dgn lawak pendek ini.. :)


SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?
DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum,lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

------------------------------------------------------

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

------------------------------------------------------

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?
DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati dalam air!

------------------------------------------------------

SAM: Semalam aku nampak hantu!
DOL: Uih! kau terkejut tak?
SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

------------------------------------------------------

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?
DOL: Gula dah habis!
SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?
DOL:Kan aku kata, sebab gula dah habislah

------------------------------------------------------

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini candle light dinner dengan bini kau, mesti dia suka.
DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil elektrik, api rumah aku dah kena potong!

------------------------------------------------------

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...
DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

------------------------------------------------------

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!
DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

------------------------------------------------------

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau,jangan pasang signboard SILA DATANG LAGI



 Niena_Shengal

..::OuR JouRneY::..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers