Di taja OLEH:

5/24/2010

Citrawarna 2010...!!

hai kawan² sume... hurrmmm aku nk tny ni..korg ade pegi x kat dataran hari sabtu baru² nih... laaaaa kan ade malam citrawarna kt sane.. hihi aku pegi pon selepas die di pakse oleh aku..haha.. agak kejam bunyi nyer tapi itu lah hakihat sebenarnya..!!!

Hurrrmm..mungkin ade yang xpegi kot..tapi xper..ade disiarkan secara lansung dekat TV2..!! tapi ade ke yang tegok..sbb rase aku lebih ramai yang nk tgk konsert final AF 8..huh.!! (Shahir menang) xper la..mereka lebey rela tgk nyanyian tersebut dari warna warni negara... :) xde salah pon.. cume mereka akan rase sgt terlepas peluang la..ngeeeee :p

Setelah dipakse die pon reda..so ktorg p pon naek tren ajer..sbb da taw komfem jem..!! Die pegi pon sbb aku ckp ada mega dikir barat..yang di persembahkan oleh lebey kurang 5 ribu org peserta perarakan...wahhh jumlah yg agak besar...kalau korang nak taw persembahan dikir barat tu di masukkan dalam malaysia book of records..!! :)
Congrats Malaysian... 1 Malaysia.. yeay..!!!

Dan persembahan dikir barat tu adalah persembahan terakhir selepas perarakan.. Yang paling aku suke perarakan yang pertama skali.. perarakan dari segmen pantai timur... yang berkonsepkan homestay.. mase perarakan tu tetibe terigat zaman kanak².. sbb mase tu ade budak² yg maen congkak, lompat getah etc.. WAH!!!! betul² mengimbau kenangan dolu² la..hihii..

hurrmm..aku pon xreti sgt nk ckp pasal  entry ni...hurrrmmm korg nk gambo ker..?? huhuhu camne nk ckp eh.. nk di jadikan cite gak la..kamera aku xbawak.. kamera aku mama pinjam jadi per yg aku mampu shot gune kamera hp yang xseberapa ni je la..da la xley zoom jadi aku ley masuk kan mane yg nmpak jer la eh.. minx maaf yer kawan² :)

Ni la segmen yang aku ckp tu.. :)

Segmen masyrakat cina..:)


Antara peserta perarakan yang siap sedia nk ber dikir barat.. :)
(Thumb's up)

Last but not Least.... mesti la tuan punye blog..:)
tgk la die..syiok jer...lps tgk dikir barat citrawarna mega tu... xcited sungguh² la die..almaklum la...die kn org kelantan.. mesti la die suke..
dikir barat di buat pade malam tu..:)

dan akhir sekali mesti pertunjukan bunga api yang sgt gah itu... WAHhhhh..!! Syiok Abes..!!! 

Nota berjalan : maaf di atas kekurangan sumber gamba.. next event aku xlupe utk amik kamera aku ok..:p

No comments:

..::OuR JouRneY::..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers