Di taja OLEH:

12/01/2009

Pindah ke Tak payah Pindah..????



Assalamualaikum semua,

Aku skng berada dalam dilema, hurrmm xtau nk uat keputusan macam ner...huhuhu nak nanges pon ader..huhu mcm ne ni eh..??

Aduh pe masalah aku skng nih..?? iskkk.... cube citer dari awal kn senang org nk faham..huhu cpt story mory pat.. hurrrmm mcm ni la..

Pada suatu mase dulu ade seorang budak nih..(aiyak..nk kene story mcm ni ker..?? huhu...okeh2 stright to the point okeh).. Macam nih..sebenar nye aku de masalah yang membuat kan aku sendiri serabut kepale. Skang ni aku dok di cheras n temapt keje aku lak kt Sentul. sape yg tau jauh nyer tau la...huhu

Nk di jadi kn cerita.. dolu2 aku naik LRT n Bas lau p keje..tapi di sebab kan bas da xlalu pekeliling aku pon terpakse la menyusah kn diri utk naik kete dari cheras ke sentul..hurrrmm mmg komfem la melayang duit aku..huhu so aku amik keputsan nk cari umah sewa area2 sentul..n da dpt da pon..ngn kawan2 1 opis aku..n aku nk pindah lam minggu nih..cadang nyer la...

Al-kisah nye plak..balik raye baru nih..aku diskuss ngn family aku..ngn mama..sume la.. alih2 mama ckp..hurrmmm.. aku bg dialog kt bawah ni la..

aku: ma, org nk pindah ni lps raye. mama kn tau prob org cane.. gaji mcam ne.. bas da xbenti kt pekeliling..ssh da..huhu nk pindah..da dpt pon umah..same ngn dak2 opis..leh ar eh..

mama: xboleh..mama xbagi kamu pindah.

aku: laaaaaaaa..nape lak..? xkn nk p keje nek kete ari2..huhu abis la duit..biler mase la nk simpan duit lau mcam ni ma..??

mama: hurrrmm..dok jer umah tu...kumpul duit kumpul jer.. xcukup duit minx jer kt mama..kan duit ayah kamu ader nih.. xyah pindah..

aku: da ari tu kakak soh pindah..(ayat nk pancing sbb nk pindah gak..dgn mate siap nk berair da nih)

kakak menyelit: la ari tu kak cik soh ko pindah umah kak cik..

mama:tu kakak yg soh pindah..mama xsoh pon kn..

aku: da tu org da janji ngn kawan..nk ckp mende.. wat malu je la..org da janji alih2 cancel lak.. pastu org tu da xcaye kt org da..(ayat ni nk pancing lagi nih)

mama: ckp la kt dorg sori mak kite xbg..ckp jer sowi..

aku: hurrrrmm..(hampir2 menitiskan air mate ku)

Hurrrmm....xterkate ape dah mase tu..so ape yang patut aku lakukan sekarang nih..?? huhu
pe pendapat korang.?? pe yang patut aku buat eh..?? nk lawan ckp mak..durhaka..aku xmo jadi anak durhaka..tapi..aku terpakse bersusah la..

Ade x cadangan..?? argggggggghhhhhhhhhh...!!!!!!!!!
ape kau nk ckp kt dak2 nih..huhu...
ape yg aku harus lakukan..??????



2 comments:

myranaqi said...

ermm..
ssh jgk kn mcm ni..
klu niena bgtau awl2 kat mama xpe ni nk pndah br bgtau ssh jgk 2 kn...
tp nk wt mcm ne kn mama dh x bg pndah ikt je ar ckp dia kn..
sbb mama th pe yg terbaik utk anak dia..
ckp baik2 ngn kwn 2 mesti dia fhm kn..nkwt mcm ne kn...
discuss leklok erk...

^_^NieNa SheNgaL^_^ said...

mira..sbnr nyer org da ckp awal2 da..die mmg cbg pon..tapi org nk bg die btl2 fhm..sbb tu balik raye ari tu diskass abis2..aleh2 mcm ni plak jwpn nyer..huhu

..::OuR JouRneY::..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers