Di taja OLEH:

6/22/2010

60 KG..!!!!

Aku tak tau kenapa..Tapi yang pasti aku tak nampak alangsung badan aku ni naik a.k.a Gemuk..Tapi aku perasan..Sejak 2 3 menjak nih.. selera makan aku makin menjadi² xkira mase ataupun di mane... aku cume tau makan....makan...makan..!!!
Sampai la satu hari aku terasa nak sgt timbang berat.. hurrmm... Berat ideal aku adalah 48-55 kg ☺..selama ni berat aku xpenah larik jarak jauh la.. hurrmmm Baru² ni aku de p jalan² kt shopping Complex.. so tengah jalan² tu nampak la kan 1 alat penimbang kat sane..so ape lagi cari la syiling 20 sen.. masuk la dalam tu.. sekali aku timbang..huh jarum tu ngam² berenti dekat.. 60kg..!!!!! aku rase mcm nak menjerit dah mase tu...Wahhhhhh !!!! tak terkate dah mase tu..dalam hati mula mencongak².. nk betunang raye pose..nk kawen raye aji... huh dalam hati dah nih.. aku kene NekadDIET.!!!

Oh tidakkkk..!!!!!! huhuhuhu So malam tadi.. kawan² rumah nk buat senaman aerobik..dengan secara sukarela aku join dorg..huhu abis berpeluh aku mlm tadi..de jugak la sejam lebey ktorg bersenam..memula aerobik..pastu yoga..wahh..rase segar badan.. terkejut lemak² aku.. :D (Padan muke ko lemak)

Jom la nk update sket pasal kebaikan senaman nih..

Jenis senaman yang aku lakukan adalah senam aerobik..:)

Senaman adalah salah satu rawatan yang boleh merawat dan juga hindari dari pelbagai jenis penyakit..
Senaman juga perlu dirancang dengan teratur supaya dapat mengelakkan diri daripada tercedera.
Senaman yang dirancang hendaklah menghapuskan faktor-faktor risiko seperti kegemukan, peningkatan lemak dalam darah mengambil snek berlebihan, minuman keras dan penyalahgunaan dadah.
Senaman hendaklah dilakukan secara perlahan-lahan dan intensitinya ditingkatkan beransur ansur. Aktivit aerobik seperti berjalan, berbasikal, senaman kaliostenikdan lain lain yang berintensiti rendah digalakan....
Senaman jugak harus dilakukan selama 10-30 minit  mengikut ketahanan anda. (Waktu memula watla dalam 20 minit)



So kawan² mari lah kita bersenam.. :)

nota terjatuh : Target nk turun 10 kg..weeeeeee Wish me luck guys...:p

No comments:

..::OuR JouRneY::..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers