Di taja OLEH:

7/08/2010

..:: Perjalanan ke Cameron Highlands ::..

Hai kawan² hari sabtu minggu lepas aku ke cameron highland dari kampung aku.. dan aku sgt happy sbb perjalanan hanya amik mase 1 jam jer dari kg aku untuk sampi cameron tu...mesti korg fikir kg aku dah dekat area² cameron kat tapah sane kan..haha..salah tu..

kampung aku di pahang..n op coz la cameron tu kt pahang kan.. so kampung aku dekat felda sungai koyan.. korg taw ke?? ok² korg kenal chef wan?? xpon anak die..serina redzuan tu..hurrmm kg dorg jugak la felda sungai koyan tu.. hihi..
aku xtaw sgt story tu dtg dari mane dorg wat kertas cadangan cakap nak buat jalan dari sungai koyan ke cameron aku igt main² sbb amik mase dekat 5 thn jugak nk siap jalan tu..dari aku skolah dulu..akhirnye siap jugak..walaupon belum siap sepenuhnya lagik tapi sudah boleh digunakan...

mama cakap jalan yang ktorg bakal lalu tu boleh tgk puncak banjaran titiwangsa..memula cam xcaye la..tapi da lalu..mmg yer pon..hihi walaupun jauh..puncak nye tapi ktorg nampak dengan jelas..ok lakan..hihi..

so, ktorg gerak ber5..hihi mama, kakak, aneep, aku n auni sikecik...ktrog naek kete kelisa je ok...bkn kete baru..tapi blh thn lame nyer..:).. ktorg gerak tepat jam 4 petang..n ktorg smapi tepat 5 ptg..so mmg xdi nafikan perjalanan mmg 1 jam.. so mari la kite cuci mate dengan keadaan jalan die.. :)




tu adalah antara yang dpt capture..jalan yg elok ade..yg xelok ader..hihi gamba yang 1st tu plak..tu tanah runtuh atas jalan so dorg buat lencongan..hihi cam scary jer kn..tapi mmg mencabar..ok la..jom la kite view gamba² cantek..:)




 










Dah² jom balik..sume penat auni jer xpenat..bior die bawak kete..hikhik... :)
itu la perjalanan kami pergi ke cameron..byk tmpt xdpt p tu..so tunggu kakak kuar alza baru..so ktorg akan naik ke cameron lagi..yeay..!!!

nota kaki terjatuh: sampi² umah trs p kedai mak andam setelkan barang² nk kawen nnt..huhu

Niena_Shengal

No comments:

..::OuR JouRneY::..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers